RSS

Dagsarkiv: 28 november, 2012

Hösten har rusat fram!

Snart är det advent, snö och jul! Jäklar! Hinner inte med riktigt. Dessutom går dagarna väldigt snabbt. Idag t.ex. så trodde jag klockan var runt 9:30-10 tiden men den var 11:30… och så där är det så gott som varje dag.

Har legat efter med massa jobb då jag varit sjuk i två veckor (rosfeber, läs förra blogginlägget) och det blev bara mer jobb när jag kom tillbaka. Det resulterade i övertid utan vare sig luncher och raster. Efter ett snack med chefen meddelade jag det blivit väldigt många arbetsuppgifter det senaste året från både centralt håll och från varuhuset. Mötet avslutades med att jag får en del uppgifter bortplockade som är helt onödiga att jag har, plus att jag får delegera mer till andra. Kändes riktigt bra… men ännu ligger jag efter.

Ska ta ut mina sista komptimmar under december, plus föräldraledighet så jag kan vara med släkt och familj innan det rusar på igen nästa år.

En del kommentarer från Jon jag samlat på mig de senaste veckorna…

Jon: – En tjej på skolan springer efter mig jämt och ska ge mig pussar.
Jag: – Men är inte det roligt att få pussar då?
Jon: – Men det är ju oooooverdrivet.

Jon: – Kommer jag få råd att skaffa barn, pappa?
Jag: – Ja det tror jag absolut.
Jon:Men jag tror inte att jag kommer få råd att köpa en tjej?

Jon: – De vuxna (lärarna) på skolan ska ha fest och då får barnen inte vara med.
Jag: – Ska de på julbord och äta julmat?
Jon: – Ja, jag tror det. De ska inte dricka öl i alla fall. De ska bara dricka mjölk med grädde i som bubblar.

Vi ska på en finare restaurang för att fira att Angelicas mormor och morfar har varit gifta i 60 år och jag förklarar för Jon på vägen dit att man måste hålla sig lugn på restaurangen, annars så slänger de ut oss.
Jon: – Får man inte skratta heller?

Julbord x2 är på gång. Först med jobbet på Söderhielmska Gården i Gävle på lördag kväll. Sen blir det ett till julbord med klubben på hemlig ort än så länge. Arrangörerna Sandra och Johan är förtegna =)

Angående klubben så har vi valt ny styrelse och jag blev framröstad som kassör. Det var jag tidigare innan också före innan jag frös medlemskapet pga massa jobb med mera det året.

Klubben anordnar rock’n roll på nyårsafton i Järbo och även Alla-Hjärtans-Dag-Rock i Järbo som vanligt i februari. Välkomna!

Vår äldsta katt har fått kattungar (igen). Det blev fyra st men det var bara två st som klarade sig. Fia, den yngre katthonan och syster till de nykomna, ville också vara med att ta hand om de små. Hon var med under födseln och slickade dem ren och hon är ofta med i kartongen för att bara vara med och mysa =)

Mycket troligt är båda två kattungar redan borttingade.

Min bror ska äntligen skaffa hund nästa vår. Det ska bli en Fransk Bulldog. För jäkla roliga hundar det. Ska bli roligt att få vara hundvakt kan jag tala om. Är så sugen på att skaffa vovve igen. Får göra Angelica gravid igen så hon kan vara hemma med valp och bebis, haha.

Hittade en otroligt fin valp på Facebook…

Elakt prank =)

Okej? Hur fan är detta möjligt?? Kolla vid 4:20.

Läskigt prank i en hiss =)

EN sak religion är bra för i alla fall.

Tuff Mercedes.

I helgen är det tre födelsedagskalas i rad.
Fredag: Angelica 31 år
Lördag: Morsan 60 år
Söndag: Brorsbarnet Denniz 12 år

Kommer rulla fram på måndag… är ju julbord på lördagskvällen oxå, haha. Jösses!

Må gott folk!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 november, 2012 i Allmänt